Аналіз виховної роботи за 2017-2018 навчальний рік
Виклики сучасного суспільства ставлять перед системою освіти завдання
виховати громадянина-патріота нової формації (ініціативну особистість
продуктивно-діяльнісного типу, яка бачить перспективи своєї держави, готова
відстоювати її інтереси). Основним документом щодо національно- патріотичного
виховання підростаючого покоління є Стратегія національно- патріотичного
виховання дітей та молоді, затверджена Указом Президента України від 13.10.2015
р. № 580/2015.
Наш
навчальний заклад став для учнів осередком становлення громадянина - патріота
України, готового брати на себе відповідальність, самовіддано розбудовувати
країну як суверенну, незалежну, демократичну, правову, соціальну державу,
забезпечувати її національну безпеку, сприяти єдності української політичної
нації та встановленню громадянського миру й злагоди в суспільстві.
Основним
напрямком з виховної роботи стало національно-патріотичне виховання молоді, превентивне та сімейне
виховання, а у практику
виховної роботи були введені нові нормативні документи, спрямовані на
захист прав дітей шкільного віку, на безпеку їх життєдіяльності та вшанування
традицій боротьби за соборність і незалежність України, а саме:
Указ Презедента України Про Національну стратегію з оздоровчої
рухової активності в Україні на період до 2025 року «Рухова
активність – здоровий спосіб життя – здорова нація» від 9 лютого 2016 року №
42/2016, Указ Президента України від 22 січня 2016 року № 17 «Про заходи з
відзначення 100-річчя від початку Української революції 1917-1921 років»
ПОРЯД
З ЦИМ ШКОЛи
ПРОДОВЖИЛи
РЕАЛІЗАЦІЮ ЗАКОНІВ УКРАЇНИ «ПРО ОСВІТУ», «ПРО ЗАГАЛЬНУ СЕРЕДНЮ ОСВІТУ»,
УПРОВАДЖЕННЯ НОВОГО ДЕРЖАВНОГО СТАНДАРТУ БАЗОВОЇ І ПОВНОЇ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ
ОСВІТИ, «ПРО ПРАВОВИЙ СТАТУС ТА ВШАНУВАННЯ ПАМ’ЯТІ БОРЦІВ ЗА НЕЗАЛЕЖНІСТЬ
УКРАЇНИ У XX СТОЛІТТІ», «ПРО УВІЧНЕННЯ ПЕРЕМОГИ НАД НАЦИЗМОМ У ДРУГІЙ СВІТОВІЙ
ВІЙНІ 1939-1945 РОКІВ»; УКАЗАМИ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ ВІД 12.01.2015 № 5/2015 «ПРО
СТРАТЕГІЮ СТАЛОГО РОЗВИТКУ «УКРАЇНА-2020», ВІД 13.10.2015 № 580/2015 «ПРО СТРАТЕГІЮ
НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ ТА МОЛОДІ НА 2016-2020 РОКИ»,
ПРО ДЕЯКІ ПИТАННЯ ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ ВИХОВНОЇ РОБОТИ У НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ
У 2017/2018 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ (ЛИСТ МОН УКРАЇНИ №1/9-413 ВІД 27.07.2017 РОКУ)
Проблемою Надлацького НВО було визначено «Компетентністно
орієнтовна модель організаціїї навчально-виховного процесу НВО в контексті
Нової Української школи».
Протягом вересня 2017 року серед учнів 1-9 класів було проведено щорічний
моніторинг по визначенню рівня ціннісних ставлень учнів за усіма напрямками
виховання. Враховуючи результати опитування, завданням виховного процесу школи на
2017-2018 н. р. стало виховання
в учнів ціннісного ставлення до суспільства і держави. Реалізовували завдання
через проведення у школі виховних заходів, акцій, свят, зустрічей з ветеранами,
учасниками АТО, участі учнівських колективів у міських, обласних,
всеукраїнських конкурсах, «Моя Батьківщина - Україна», шкільного
волонтерського загону «Доброохота», пропагували дану тематику через
проведення шкільних благодійних акцій.
Результати моніторингу показали, що слід приділити більшої уваги вихованню
в учнів ціннісного ставлення до праці, оскільки лише 67% дітей мають високий
рівень сформованості ціннісного ставлення з даного напрямку. Реалізовували таке завдання через активне
залучення до співпраці батьків, проведення спільних трудових десантів,
заходів, конкурсів та змагань під час реалізації шкільних виховних проектів.
Основними принципами виховання
стали: демократизація
виховання; гуманізація виховання, напрямок на здоров’я збереження, активність,
самодіяльність і творча ініціатива; єдність навчання і виховання; диференціація
родинного і суспільного виховання; особистісно-орієнтований підхід у вихованні;
єдність національного-патріотичного і загальнолюдського виховання.
Виходячи із можливостей школи виховний процес був спрямований на виконаннянаступних завдань:
-
формування національно-патріотичної свідомості школярів, їх здатності
аналізувати ситуацію у державі, розуміти своє значення та роль у сьогоденні та
майбутньому;
-
формування здоров’язберігаючих компетенцій усіх учасників навчально-виховного
процесу, реалізація здоров’язберігаючих проектів у школі І-ІІІ ступенів;
- формування правової культури, прищеплення поваги до прав і свобод
людини і громадянина, Конституції, державних символів, правової
свідомості;
- створення сприятливих умов для співробітництва вчителів, учнів та їх
батьків, як необхідної умови запобігання відхилень у поведінці учнів;
- створення умов для розвитку інноваційної особистості та творчої
самореалізації кожного учня;
- формування здатності учнів до самореалізації у подальшому житті.
- формування правової культури, прищеплення поваги до прав і свобод
людини і громадянина, Конституції, державних символів, правової
свідомості;
- створення сприятливих умов для співробітництва вчителів, учнів та їх
батьків, як необхідної умови запобігання відхилень у поведінці учнів;
- створення умов для розвитку інноваційної особистості та творчої
самореалізації кожного учня;
- формування здатності учнів до самореалізації у подальшому житті.
Активна
участь в заходах:
- всеукраїнська акція «Увага! Діти на дорогах»;
-
всеукраїнська акція «День юного натураліста»;
-
всеукраїнська акція «День зустрічі птахів»;
-
військово-спортивна гра «Джура»
Продовжує
свою роботу шкільний волонтерський загін «Доброохота», керівником якого є Папоян А.А.
Актуальним
впродовж року було виховання в учнів ціннісного ставлення до себе,
природи, суспільства. У школі були розроблені заходи щодо реалізації
Національної стратегії з оздоровчої рухової активності в Україні на період до
2025 року «Рухова активність - здоровий спосіб життя - здорова нація».
Було проведено ряд відповідних заходів: змагання, виступи агітбригад,
конкурси плакатів, малюнків, фоторобіт, вікторини, створено стенд «Через рух –
до здоров’я»
Протягом навчального року робота учнівського самоврядування була
ефективною. Комісії працювали на належному рівні та допомагали в організації
виховної роботи в школі. Лідери учнівського самоврядування протягом року були
активними учасниками міських акцій та організовували шкільні
тематичні лінійки, заходи, а саме:
- В
рамках місячника «Увага! Діти на дорозі!» конкурс дитячих
малюнків «Я – пішохід», «Дорожні знаки –надійні
помічники»; виступ агітбригади «Світлофор»
-
Підготовка та проведення заходів до Дня фізкультури і спорту (змагання з вело
туризму, вереснева спартакіада)
-
Заходи до Дня миру: акція «Голуб миру», організація ігрових перерв
-
Підготовка та проведення Дня самоврядування, святкового концерту до Дня вчителя
- День
захисту тварин. Конкурс презентацій «Мій улюбленець» Конкурс малюнків і віршів вихованців
ГПД про тварин
- До
Всеукраїнського дня бібліотек акція «Подаруй книгу бібліотеці»
-
До Всесвітнього Дня толерантності: конкурс колажів «Наш клас – територія
толерантності», інформаційні п’ятихвилинки «Толерантність – це...», «Паркан
відвертості»
- Акція
«16 днів без насильства»: претести з питання попередження розповсюдження СНІДу
та ВІЛ: «Міфи і факти»; інформаційні хвилинки «Мої права та обов’язки»
-
Новорічна майстерня: конкурс на кращу ялинкову прикрасу; конкурс на краще
оформлення класу до Нового року
-
Театралізоване дійство для учнів «Новий рік ступає на поріг»
- Збір
грошової та матеріальної допомоги воїнам АТО та переселенцям. Листівки
воїнам
-
Участь у місячнику «Зимуючих птахів»: надання допомоги зимуючим птахам. Конкурс
годівничок.
-
Заходи до Дня Соборності України: флешмоб із виконанням Державного Гімну
України;
покладання
квітів до пам’ятника Героям Небесної сотні; виготовлення та розповсюдження
листівок «Історія Дня Соборності і Свободи»
-
Участь у спортивних змаганнях серед представників учнівського самоврядування
«Спортивна дитина-здорова країна»
-
Участь у квесті «Молодь обирає здоров’я»
-
Заходи, присвячені Дню Землі, Дня довкілля. Озеленення пришкільної території
-
Заходи до Дня пам’яті та примирення, Дня перемоги над
нацизмом у Другій світовій війні: вітання ,
покладання
квітів до пам’ятника героям Другої світової війни .
·
Свято
до Дня матері «Я вдячний Богові за маму»
·
Участь
у Всеукраїнській акції «День вишиванки»
-
Участь у заходах до Дня Європи: інформаційні хвилини на тему «Я – європеєць».
·
Флешмоб
«Україна крокує до Європи»
Учнівське самоврядування в 2017-2018 н.р. спрацювало на достатньо дієвому
рівні, були досягнення, та є і недоліки. Найголовніше завдання на наступний
навчальний рік полягає в тому, щоб робота Учнівської Ради була направлена
на розвиток більшої ініціативності зі сторони учнів. Коли ініціатива
належить дітям, вони беруть активну участь у процесі прийняття рішень, але під
керівництвом дорослих. Лише через особисту участь вони можуть розвинути власні
здібності і навички, сформувати життєві цілі, самоствердитись і
самореалізуватись.
У
2017-2018 н. р. правовиховна робота велася на достатньому рівні. На
внутрішкільному обліку учнів немає. З учнями, схильними до правопорушень
проводилась корекційна робота практичним психологом, соціальним педагогом та
класними керівниками. Учні даної категорії залучались до участі в класних та
шкільних заходах.
Протягом
роботи у 2017-2018 н.р. виявлено ряд недоліків, а саме:
-
потребує покращення співпраці педагогічного, батьківського та учнівського
колективів школи в розрізі батьківського навчання за програмами «Батьківська
твердиня» та проведення батьківських лекторіїв;
-
проблемою є нестача приміщень для роботи самоврядування;
-
проблемними залишаються спізнення учнів на 1 урок;
-
потребує покращення якості проведення виховних годин, заходів,
ведення ділової документації класними керівниками;
-
потребує активізації робота учнівської організації самоврядування,
робота
шкільного прес-центру.
Виходячи
із вищезазначеного, враховуючи результати виховної діяльності педагогічного
колективу у 2017-2018 н. р. діяльність педколективу буде спрямована на :
-
використання накопиченого досвіду, посилення виховного впливу на учнів, батьків
у вихованні морально-етичних якостей, екологічної та фізичної культури, потреб
у творчості. культурних міжособистісних стосунках;
·
продовження
роботи за програмою «Основні орієнтири виховання учнів 1-11-х класів
загальноосвітніх закладів України», що орієнтовані на формування стійких
інтересів до культурних та духовних цінностей, розвитку особистості;
надання
особливої уваги родинному вихованню та співпраці педагогів з батьками:
практичне проведення батьківських лекторіїв з використанням цікавих
новітніх програм, форм, методів, та за участю представників
психолого-соціальної служби школи та представників , обговорення зовнішнього
вигляду школярів, та участі їх у різних шкільних та позашкільних заходах,
конкурсних програмах;
-
продовження роботи з національно-патріотичного виховання за Концепцією з
національно-патріотичного виховання дітей та молоді;
-
продовження роботи щодо реалізації заходів з Національної стратегії з
оздоровчої рухової активності в Україні на період до 2025 року «Рухова
активність - здоровий спосіб життя – здорова нація».
-
продовження роботи шкільних проектів, які розширюють форми заохочення та
відзначення учнів за участь у шкільних та позашкільних заходах, конкурсах;
-
продовження проведення свят, конкурсів та розваг спільно з батьками,
та посилення педагогічного впливу на виховання учнів у родині, класному
колективі, обновити форми та методи роботи з батьками, залучить до співпраці
громадські організації, психолого-соціальну службу школи;
-
продовження пошуку діяльних форм роботи із соціалізації та профорієнтації
учнів;
-
продовження сприяння активної участі класних колективів у шкільних та
позашкільних заходах.
-
звернути особливу увагу та виділити у планах виховної роботи теми; повага
людини до людини;
-
культура спілкування між учнями, з вчителями, відповідальність за свої вчинки);
-
продовження запровадження інноваційних методик та здоров’язберігаючих
технологій у навчально-виховному процесі школи, активне залученні до даних
заходів учнівського та батьківського колективів;
-
дотримання графіка проведення батьківських зборів, та ведення протоколів;
-
посилення правовиховної роботи класних керівників (залучення дітей з давіантною
та деликвентною поведінкою до суспільно-корисної праці, робота з їх батьками;
систематичні зустрічі з представниками правоохоронних органів, психологами).
Немає коментарів:
Дописати коментар