неділю, 4 листопада 2018 р.

Звіт з виховної роботи за 2017-2018 н.рік.


Звіт з виховної роботи за 2017-2018 н.рік.


Серед виховних напрямів сьогодні найбільш актуальними виступають патріотичне, громадянське виховання як стрижневі, основоположні, що відповідають як нагальним вимогам і викликам сучасності, так і закладають підвалини для формування свідомості нинішніх і прийдешніх поколінь, які розглядатимуть державу як запоруку власного особистісного розвитку, що спирається на ідеї гуманізму, соціального добробуту, демократії, свободи, толерантності, виваженості, відповідальності, здорового способу життя, готовності до змін.
     Виклики сучасного суспільства ставлять перед системою освіти завдання виховати громадянина-патріота нової формації (ініціативну особистість продуктивно-діяльнісного типу, яка бачить перспективи своєї держави, готова відстоювати її інтереси). Основним документом щодо національно- патріотичного виховання підростаючого покоління є Стратегія національно- патріотичного виховання дітей та молоді, затверджена Указом Президента України від 13.10.2015 р. № 580/2015.
Наш навчальний заклад став для учнів осередком становлення громадянина - патріота України, готового брати на себе відповідальність, самовіддано розбудовувати країну як суверенну, незалежну, демократичну, правову, соціальну державу, забезпечувати її національну безпеку, сприяти єдності української політичної нації та встановленню громадянського миру й злагоди в суспільстві.
 Основним напрямком з виховної роботи стало національно-патріотичне виховання молоді,  превентивне та сімейне виховання, а у практику виховної роботи були введені нові  нормативні документи, спрямовані на захист прав дітей шкільного віку, на безпеку їх життєдіяльності та вшанування традицій боротьби за соборність і незалежність України,  а саме:  Указ Презедента України  Про  Національну стратегію з оздоровчої рухової активності в Україні  на період  до 2025 року «Рухова активність – здоровий спосіб життя – здорова нація» від 9 лютого 2016 року № 42/2016, Указ Президента України від 22 січня 2016 року № 17 «Про заходи з відзначення 100-річчя від початку Української революції 1917-1921 років»
       ПОРЯД З ЦИМ ШКОЛИ ПРОДОВЖИЛИ РЕАЛІЗАЦІЮ ЗАКОНІВ УКРАЇНИ «ПРО ОСВІТУ», «ПРО ЗАГАЛЬНУ СЕРЕДНЮ ОСВІТУ», УПРОВАДЖЕННЯ НОВОГО ДЕРЖАВНОГО СТАНДАРТУ БАЗОВОЇ І ПОВНОЇ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ,  «ПРО ПРАВОВИЙ СТАТУС ТА ВШАНУВАННЯ ПАМ’ЯТІ БОРЦІВ ЗА НЕЗАЛЕЖНІСТЬ УКРАЇНИ У XX СТОЛІТТІ», «ПРО УВІЧНЕННЯ ПЕРЕМОГИ НАД НАЦИЗМОМ У ДРУГІЙ СВІТОВІЙ ВІЙНІ 1939-1945 РОКІВ»; УКАЗАМИ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ ВІД 12.01.2015 № 5/2015 «ПРО СТРАТЕГІЮ СТАЛОГО РОЗВИТКУ «УКРАЇНА-2020», ВІД 13.10.2015 № 580/2015 «ПРО СТРАТЕГІЮ НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ ТА МОЛОДІ НА 2016-2020 РОКИ»,  ПРО ДЕЯКІ ПИТАННЯ ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ ВИХОВНОЇ РОБОТИ У НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ У 2017/2018 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ (ЛИСТ МОН УКРАЇНИ №1/9-413 ВІД 27.07.2017 РОКУ)

Проблемою  Надлацького НВО було визначено  «Компетентністно орієнтовна модель організаціїї навчально-виховного процесу НВО в контексті Нової Української школи».
        
    Протягом вересня 2017 року серед учнів 1-9 класів було проведено щорічний моніторинг по визначенню рівня ціннісних ставлень учнів за усіма напрямками виховання. Враховуючи результати опитування, завданням виховного процесу школи на 2017-2018 н. р. стало виховання в учнів ціннісного ставлення до суспільства і держави. Реалізовували завдання через проведення у школі виховних заходів, акцій, свят, зустрічей з ветеранами, учасниками АТО, участі учнівських колективів у міських, обласних, всеукраїнських конкурсах, «Моя Батьківщина - Україна», шкільного  волонтерського загону «Доброохота», пропагували дану тематику через проведення шкільних благодійних акцій.
   Реалізовували таке завдання через активне залучення до співпраці батьків, проведення спільних трудових десантів,  заходів, конкурсів та змагань під час реалізації шкільних виховних проектів.

       Основними принципами виховання стали: демократизація виховання; гуманізація виховання, напрямок на здоров’я збереження, активність, самодіяльність і творча ініціатива; єдність навчання і виховання; диференціація родинного і суспільного виховання; особистісно-орієнтований підхід у вихованні; єдність національного-патріотичного і загальнолюдського виховання.
      Виходячи із можливостей школи виховний процес був спрямований на виконаннянаступних завдань:
- формування національно-патріотичної свідомості школярів, їх здатності аналізувати ситуацію у державі, розуміти своє значення та роль у сьогоденні та майбутньому;
- формування здоров’язберігаючих компетенцій усіх учасників навчально-виховного процесу, реалізація здоров’язберігаючих проектів у школі І-ІІІ ступенів;
- формування правової культури, прищеплення поваги до прав і свобод
людини і громадянина, Конституції, державних символів, правової 
свідомості;
- створення сприятливих умов для співробітництва вчителів, учнів та їх 
батьків, як необхідної умови запобігання відхилень у поведінці учнів;
- створення умов для розвитку інноваційної особистості та творчої 
самореалізації кожного учня;
- формування здатності учнів до самореалізації у подальшому житті.



Активна участь в заходах:
     -  всеукраїнська акція «Увага! Діти на дорогах»;
-  всеукраїнська акція  «День юного натураліста»;
- всеукраїнська акція  «День зустрічі птахів»;
- військово-спортивна гра «Джура»

Продовжує свою роботу шкільний волонтерський загін «Доброхоти», керівником якого є Папоян А.А

Актуальним впродовж року було виховання в учнів  ціннісного ставлення до себе, природи, суспільства. У школі були розроблені заходи  щодо реалізації Національної стратегії з оздоровчої рухової активності в Україні на період до 2025 року «Рухова активність - здоровий спосіб життя - здорова нація».  Було проведено ряд відповідних заходів: змагання, виступи агітбригад, конкурси плакатів, малюнків, фоторобіт, вікторини, створено стенд «Через рух – до здоров’я»

   

   Протягом  навчального року робота учнівського самоврядування  була ефективною. Комісії працювали на належному рівні та допомагали в організації виховної роботи в школі. Лідери учнівського самоврядування протягом року були активними учасниками міських акцій та  організовували  шкільні тематичні лінійки, заходи, а саме:

- В рамках місячника «Увага! Діти на дорозі!»  конкурс дитячих  малюнків    «Я – пішохід»,  «Дорожні знаки  –надійні помічники»; виступ агітбригади «Світлофор»
- Підготовка та проведення заходів до Дня фізкультури і спорту (змагання з вело туризму, вереснева спартакіада)
- Заходи до Дня миру: акція «Голуб миру», організація ігрових перерв
- Підготовка та проведення Дня самоврядування, святкового концерту до Дня вчителя
- День захисту тварин. Конкурс презентацій «Мій улюбленець» Конкурс малюнків і віршів вихованців ГПД про тварин
- До Всеукраїнського дня бібліотек акція «Подаруй книгу бібліотеці»
-  До Всесвітнього Дня толерантності: конкурс колажів «Наш клас – територія толерантності», інформаційні п’ятихвилинки «Толерантність – це...», «Паркан відвертості»
- Акція «16 днів без насильства»: претести з питання попередження розповсюдження СНІДу та ВІЛ: «Міфи і факти»; інформаційні хвилинки «Мої права та обов’язки»
- Новорічна майстерня:  конкурс на кращу ялинкову прикрасу; конкурс на краще оформлення класу до Нового року
- Театралізоване дійство для учнів «Новий рік ступає на поріг»
- Збір грошової та матеріальної допомоги воїнам АТО та переселенцям.  Листівки воїнам

- Участь у місячнику «Зимуючих птахів»: надання допомоги зимуючим птахам. Конкурс годівничок.
- Заходи до Дня Соборності України: флешмоб із виконанням Державного Гімну України;
покладання квітів до пам’ятника Героям Небесної сотні; виготовлення та розповсюдження листівок «Історія Дня Соборності і Свободи»

- Участь у спортивних змаганнях серед представників учнівського самоврядування «Спортивна дитина-здорова країна»
- Участь у квесті «Молодь обирає здоров’я»
- Заходи, присвячені Дню Землі, Дня довкілля. Озеленення пришкільної території
- Заходи до Дня пам’яті та примирення,     Дня перемоги над нацизмом у Другій світовій війні: вітання ,
покладання квітів до пам’ятника героям Другої світової війни .
·         Свято до Дня матері «Я вдячний Богові за маму»
·         Участь у Всеукраїнській акції «День вишиванки»
- Участь у заходах до Дня Європи: інформаційні хвилини на тему «Я – європеєць».
·         Флешмоб «Україна крокує до Європи»

    Учнівське самоврядування в 2017-2018 н.р. спрацювало на достатньо дієвому рівні, були досягнення, та є і недоліки. Найголовніше завдання на наступний навчальний рік полягає в тому, щоб робота Учнівської Ради була направлена на  розвиток більшої ініціативності зі сторони учнів. Коли ініціатива належить дітям, вони беруть активну участь у процесі прийняття рішень, але під керівництвом дорослих. Лише через особисту участь вони можуть розвинути власні здібності і навички, сформувати життєві цілі, самоствердитись і самореалізуватись.

У 2017-2018 н. р. правовиховна робота велася на достатньому рівні. На внутрішкільному обліку учнів немає. З учнями, схильними до правопорушень проводилась корекційна робота практичним психологом, соціальним педагогом та класними керівниками. Учні даної категорії залучались до участі в класних та шкільних заходах.

Протягом роботи у 2017-2018 н.р. виявлено ряд недоліків, а саме:
- потребує покращення співпраці педагогічного, батьківського та учнівського колективів школи в розрізі батьківського навчання за програмами «Батьківська твердиня» та проведення батьківських лекторіїв;
- проблемою є нестача приміщень для роботи самоврядування;
- проблемними залишаються спізнення учнів на 1 урок;
- потребує покращення  якості  проведення виховних годин, заходів, ведення ділової документації класними керівниками;
- потребує активізації  робота учнівської організації самоврядування,
робота шкільного прес-центру.
     




Виходячи із вищезазначеного, врахову­ючи результати виховної діяльності педагогічного колективу у 2017-2018 н. р. діяльність педколективу буде спрямована на :
- використання накопиченого досвіду, посилення виховного впливу на учнів, батьків у вихованні морально-етичних якостей, екологічної та фізичної культури, потреб у творчості. культурних міжособистісних стосунках;
·         продовження роботи за програмою «Основні орієнтири виховання учнів 1-11-х класів загальноосвітніх закладів України», що орієнтовані на формування стійких інтересів до культурних та духовних цінностей, розвитку особистості;
надання  особливої уваги родинному вихованню та співпраці педагогів з батьками: практичне проведення  батьківських лекторіїв з використанням цікавих новітніх програм, форм, методів, та  за участю представників психолого-соціальної служби школи та представників , обговорення зовнішнього   вигляду школярів, та участі їх у різних шкільних та позашкільних заходах, конкурсних   програмах;
- продовження роботи з національно-патріотичного виховання за Концепцією з національно-патріотичного виховання дітей та молоді;
- продовження роботи щодо реалізації заходів з Національної стратегії з оздоровчої рухової активності в Україні на період до 2025 року «Рухова активність - здоровий спосіб життя – здорова нація».
-  продовження роботи шкільних проектів, які розширюють форми заохочення та відзначення учнів за участь у шкільних та позашкільних заходах, конкурсах;
- продовження  проведення свят, конкурсів та розваг спільно з батьками, та  посилення педагогічного впливу на виховання учнів у родині, класному колективі, обновити форми та методи роботи з батьками, залучить до співпраці громадські організації, психолого-соціальну службу школи;
- продовження пошуку діяльних форм роботи із соціалізації та профорієнтації учнів;
- продовження сприяння  активної участі класних колективів у шкільних та позашкільних заходах.
- звернути особливу увагу  та виділити у планах виховної роботи теми; повага людини до людини;
- культура спілкування між учнями, з вчителями, відповідальність за свої вчинки);
-  продовження запровадження  інноваційних методик та здоров’язберігаючих технологій у навчально-виховному процесі школи, активне залученні до даних заходів учнівського та батьківського  колективів;    
-   дотримання графіка проведення батьківських зборів, та ведення протоколів;
- посилення правовиховної роботи класних керівників (залучення дітей з давіантною та деликвентною поведінкою до суспільно-корисної праці, робота з їх батьками; систематичні зустрічі з представниками правоохоронних органів, психологами).

Немає коментарів:

Дописати коментар

Тиждень Української мови

Під час "Тижня Української мови" в Надлацькому НВО відбулись такі заходи: - Загально шкільна лінійка - Квест  - Виховний за...